Jak się zdrowo odżywiać?

Sposób odżywiania to kwestia indywidualna każdego z nas. Obecnie możemy zaobserwować dwie skrajności w diecie Polaków – ci, którzy zdobywają coraz większą świadomość na temat prawidłowego odżywiania oraz ci, którzy pomimo ostrzeżeń lekarzy jedzą niezdrowo. Statystyki w naszym kraju są zasmucające, gdyż wiele osób boryka się z nadwagą oraz otyłością, a lwią część tej grupy stanowią niestety dzieci.

Sposób odżywiania – dlaczego warto, aby był zdrowy?
To, co jemy, ma za zadanie nas odżywiać – dlatego właśnie nie jest to dieta, lecz odżywianie, które polega na dostarczaniu niezbędnych dla naszego organizmu składników pokarmowych. Kwestia kalorii w przypadku odżywiania jest drugorzędna, gdyż przy zachowaniu odpowiednich proporcji oraz dostarczając naszemu organizmowi tego, co trzeba, bez trudu zachowamy dobrą sylwetkę na długi okres. Ważne, abyśmy nie stosowali diet odchudzających, a raczej w mądry sposób zdecydowali się na zmianę nawyków żywieniowych na te korzystne dla naszej figury, a przede wszystkim zdrowia. W końcu, to co jemy wpływa na ogrom czynników, od których zależne jest nasze samopoczucie i kondycja zdrowotna. Złe odżywianie prowadzi do rozwinięcia szeregu schorzeń. Do najpoważniejszych i najbardziej popularnych należą choroby układu krwionośnego, cukrzyca, otyłość oraz wiele innych. Jedzenie niezdrowych rzeczy może przyczynić się nawet do powstania raka w naszym organizmie. Źle się odżywiając, skazujemy się również na złe samopoczucie i nieatrakcyjny wygląd. Brak odpowiednich składników żywieniowych powoduje słabą kondycję skóry, włosów i paznokcie, nasza cera traci blask, a cierpi na tym przede wszystkim figura.

Jak zdrowo się odżywiać?
Jeżeli chcemy, aby nasze odżywianie było zdrowe, musimy zadbać o dostarczenie organizmowi wszystkich niezbędnych mu składników. Dlatego warto jeść produkty z trzech podstawowych grup, czyli węglowodany, białko i tłuszcze w rozsądnych proporcjach. Niech źródłem węglowodanów będzie ciemne pieczywo, makaron i nieoczyszczony ryż, a także kasze. Oprócz tego, że powodują one uczucie sytości na długo, to jeszcze zawierają szereg cennych składników, witamin i minerałów. W przeciwieństwie do produktów przetworzonych posiadają sporą zawartość błonnika, który sprzyja chudnięciu i działa jak miotełka dla naszego układu pokarmowego. Warto spożywać pięć porcji owoców i warzyw dziennie oraz zadbać o odpowiednią dawkę wody każdego dnia. Do tego możemy dodać herbaty ziołowe oraz soki własnej produkcji lub od zaufanego źródła. Alkohol należy pić w niewielkich ilościach, najlepiej, aby było to czerwone wino, które jest naturalnym antyoksydantem.

Leave a Comment