Przegląd klasyków wśród gier – Gothic I

Każdy z nas z chęcią wraca wspomnieniami do starych tytułów gier, które zabrały nam dziesiątki godzin w przeszłości. Smaczku dodaje fakt, że większość z nich składały się z kliku wspaniałych części często przechodzi do historii gier komputerowych.

W czasie gdy twórcy gier komputerowych nie zasypywali nas setkami tytułów, które są do siebie łudząco podobne wiele gier tworzyło swój niepowtarzalny klimat. Doskonałymi przykładami w tym miejscu mogą być gry z serii Gothic czy Baldur’s Gate, które pokochały tysiące graczy. Wielu z nas z utęsknieniem wraca do świata Górniczej doliny i wciela się w rolę Bezimiennego bohatera.

Klimat gry

Pierwszy Gothic urzekł wielu graczy niepowtarzalnym i tajemniczym światem, który był jednocześnie bardzo surowy. W początkowej fazie gry zadania, z którymi musieliśmy się rozprawić były raczej tych z rodzaju „podaj, przynieś  i pozamiataj” niż „ratuj świat” i to pozwoliło niesamowicie wczuć się w rolę skazańca w kolonii. Dopiero w późniejszych etapach gry, po dołączeniu do któregoś z obozów mieliśmy możliwość bardziej zagłębić się w tajemnice świata.

Trzy obozy

Jednym z najciekawszych etapów gry było poznawanie trzech obozów oraz podjęcie decyzji, do którego z nich dołączymy. Co prawda nie miało to większego znaczenia na rozwój gry ale dawało niesamowita satysfakcję ze zdobywania kolejnych poziomów oraz kupowanie coraz to lepszego ekwipunku zależnego od obozu. Specyfika każdego z obozu była bardzo różna:

  • Stary Obóz – do niego trafialiśmy na samym początku ze względu na jego położenie oraz obecność Diego na samym początku gry. Rządzili nimi Magnaci z Gomezem na czele, natomiast cały obóz charakteryzował się ściśle ustaloną hierarchią oraz zasadami a także strażnikami, którzy często postępowali niezbyt przyjaźnie z nowymi członkami obozu,
  • Nowy Obóz – Lee jako przywódca, wraz ze strażnikami starali się utrzymywać spokój, natomiast Lares wraz ze Szkodnikami stanowili niższych rangą strażników, którzy często wdawali się w bójki,
  • Obóz na bagnie – charakteryzował się obecnością Guru – duchowych przywódców – a także najlepiej wyszkolonymi i uzbrojonymi wojownikami – Strażnikami Świątynnymi,

 

Fabuła

Z momentem dołączenia do wybranego obozu fabuła nabierała rozpędu. W tym momencie gra pozwalała nam odkrywać niesamowity świat tajemnic z orkami i Xardasem na czele. Moment kuluminacyjny miał miejsce w Obozie na bagnie gdzie miało miejsce przywołanie Śniącego, o którym do tej pory myśleliśmy, że jest Bóstwem. Dla tych, którzy jeszcze nie mieli okazji grania w pierwszego Gothica nie zdradzimy dalszej części fabuły i zachęcimy w tym miejscu do grania. Niejeden fan Gothica dałby wiele aby ponownie usiąść do tego klasyka z czystą pamięcią tak, jakby grał w nią po raz pierwszy…

 

Leave a Comment